Baza projektów


Tytuł projektu: SocialBlend / Skib4More – Social skills in blended learning for better student achievement
Kierownik/Koordynator: dr Elwira Lewandowska
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 374 336,53 zł
Numer projektu: KA220-SCH-AB540773
Okres realizacji: 01.02.2022-01.07.2024
Partnerzy projektu: • Katholiek Onderwijs Vlaanderen, Belgia – koordynator Projektu • Magyar Digitális Oktatásért Egyesület, Węgry • Impact Games, Słowacja • Satakunnan Ammattikorkeakoulu Oy, Finlandia • Societatea Romana De Radiodifuziune, Rumunia • Vitacomm Educational Servces Ltd., Cypr
Informacje o projekcie: Projekt Social Skills for Better Student Achievement (SocialBlend) to inicjatywa, która wyrosła ze wspólnych zainteresowań wszystkich partnerów tematyką nowoczesnej edukacji, ze szczególnym naciskiem na edukację hybrydową (mieszaną). W projekcie SocialBlend biorą udział przedstawiciele nauk humanistycznych uczelni wyższych, nauczyciele -praktycy, przedstawiciele instytucji pozarządowych zajmujących się edukacją, przedstawiciele radia oraz twórcy gier. Głównym celem projektu jest podniesienie świadomości dotyczącej znaczenia umiejętności transwersalnych w procesie nauki mieszanej. W dobie postępującej cyfryzacji życia społecznego i edukacji adaptacja i (r)ewolucja polityki edukacyjnej wydaje się nieunikniona. Dlatego też, reazliowany projekt, ma szansę na maksymalizacje korzyści płynących ze zintegrowanej współpracy na poziomie ponadnarodowym, jak również na poszerzenie zakresu edukacyjnego nauczycieli poprzez wprowadzenie najwyższych standardów edukacji hybrydowej. Wyniki projektu stanowić będą cenny, długoterminowy wkład w rozwój Europejskiego Obszaru Edukacji.
Dyscyplina: językoznawstwo
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: E-courses for English Teachers
Kierownik/Koordynator: dr Elwira Lewandowska
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+, KA2
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 901 900,91 zł
Numer projektu: 2020-1-SK01-KA226-SCH-094259
Okres realizacji: 01.03.2021-28.02.2023
Partnerzy projektu: • Nadácia Aspekt, Słowacja – koordynator Projektu • Ostravska Univerzita, Czechy • Teacher.sk, s.r.o., Słowacja
Informacje o projekcie: Projekt e-CET (e-Courses for English Teachers) to dwuletnia inicjatywa opracowana przez konsorcjum czterech partnerów z trzech krajów: Aspect Foundation i Teacher.sk ze Słowacji, Ostrava University (OSU) z Czech i Akademii Techniczno-Humanistycznej z Polski, finansowana z programu Erasmus+ w ramach działań ukierunkowanych na stworzenie innowacyjnych rozwiązań w kontekście edukacji. W projekcie e-CET biorą udział przedstawiciele nauk humanistycznych uczelni wyższych, nauczyciele -praktycy oraz partner specjalizujący się w obszarze doradztwa, projektowania i wdrażania rozwiązań e-learningowych oraz analizy danych z doświadczeniem w sektorze publicznym i prywatnym. Dzięki temu zespół ma charakter interdyscyplinarny, a spotkanie przedstawicieli nauki i biznesu pozwala na wielostronne, wieloaspektowe i zintegrowane spojrzenie na zagadnienie edukacji nauczycieli języków obcych oraz daję gwarancję skuteczności w ramach wypracowanych rezultatów. W obecnych czasach, postępująca rewolucja informacyjna mająca realny wpływ na obecne społeczeństwo, a także na gospodarkę opartą na wiedzy wymaga poszukiwania coraz to nowych, szybszych i efektywniejszych metod edukacji. Poprzez zastosowanie różnorodnych narzędzi metodycznych i metodologicznych, zespół projektowy skupia się zwiększenia kompetencji dydaktycznych i metodycznych nauczycieli języka, którzy wymagają wsparcia w procesie maksymalizacji wykorzystania swojego potencjału pracowniczego..
Dyscyplina: językoznawstwo
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Remember to Remember
Kierownik/Koordynator: dr Dagmara Mika
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+ KA2
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 192 095,00 zł
Numer projektu: KA-220-SCH-61B44932
Okres realizacji: 01.01.2022-01.01.2025
Partnerzy projektu: • VSB – Technicka Univerzita Ostrava, Czechy – koordynator Projektu • Hogeschool Gent, Belgia • Haskoli Islands, Islandia
Informacje o projekcie: Głównym celem projektu jest opracowanie narzędzia badawczego do pamięci prospektywnej i treningu metapoznawczego, szczególnie dla grupy dzieci z różnymi trudnościami w uczeniu się i/lub zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Narzędzie może być wykorzystywane przez praktyków - pedagogów specjalnych i szkolnych. Ostatecznym celem projektu jest rozszerzenie badań naukowych na temat rehabilitacji metapoznawczej i treningu pamięci prospektywnej. Projekt angażuje uczelnie partnerskie w zakresie badań, edukacji, psychologii i treningu poznawczego. Rozwój programu szkoleniowo-edukacyjnego, opracowanego na podstawie przeprowadzonych badań, to wieloetapowy proces twórczy współpracy ekspertów z kilku dziedzin studiów. Monografia naukowa będzie zawierać analizę pojęć w odniesieniu do trudności w uczeniu się i/lub zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz umiejętności, które są docelową treścią narzędzia szkoleniowego. Analiza zostanie omówiona z ekspertami ds. inkluzji edukacji, psychologów, pedagogów specjalnych i organizacji pozarządowych wspierających rodziny z dziećmi niepełnosprawnymi.
Dyscyplina:
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: YETI - Young Entrepreneurial Teachers Initiative
Kierownik/Koordynator: dr Anna Wieczorek
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu:
Numer projektu: 2015-2-UK01-KA205-014040
Okres realizacji: 01.09.2020-31.03.2023
Partnerzy projektu: • VSB – Technical University in Ostrava (VSB, Ostrava), Czechy – koordynator Projektu • Univations (Univations GmbH Institute for Knowledge & Technology Transfer at Martin-Luther University Halle-Wittenberg), Niemcy • University of Szeged, Węgry • UIIN University-Industry Interaction Network, Holandia • Paedagogische Hochschule Tirol, Austria • Bantani Education, Belgia
Informacje o projekcie: Celem projektu jest rozwijanie kompetencji w zakresie przedsiębiorczości u studentów kształcących się w zawodzie nauczyciela. Należy podkreślić, iż kompetencje w zakresie przedsiębiorczości nie są tożsame jedynie z umiejętnościami koniecznymi do skutecznego prowadzenia biznesu; przedsiębiorczość rozumiana jest obecnie jako znacznie szerszy koncept, odnoszący się do umiejętności miękkich i wielu życiowych kompetencji (tzw. life skills). Zgodnie z dyrektywami UE, ta szeroko rozumiana przedsiębiorczość jest jedną z 8 kluczowych kompetencji, które są podstawą uczenia się przez całe życie. Projekt YETI ma zatem na celu włączenie kluczowej kompetencji do kształcenia nauczycieli, która w chwili obecnej jest obecna sporadycznie, głównie z powodu błędnej interpretacji tego pojęcia.
Dyscyplina: językoznawstwo
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu: https://yetiproject.eu/

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Standards for the evaluation of the uncertainty of coordinate measurements in industry EUCoM
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Wojciech Płowucha
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Projekty realizowane w ramach Horyzont 2020
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 694 645,00 zł
Numer projektu: 17NRM03 EUCoM
Okres realizacji: 01.06.2018-30.11.2021
Partnerzy projektu: Instituto Nazionale di Ricerca Metrologica (INRIM)
Informacje o projekcie: Celem projektu jest przedstawienie dwóch metod oceny niepewności pomiarów współrzędnościowych. Metody te będą włączone do międzynarodowych norm i mają zastosowanie do typowych przypadków w przemyśle. Prawidłowa ocena niepewności podczas kontroli jest niezbędna, aby uniknąć fałszywych decyzji, takich jak akceptowanie niezgodnych części. Najpopularniejszą techniką kontroli wymiarowej w przemyśle są pomiary współrzędnościowe. Uznane i wiarogodne metody oceny niepewności poprawią jakość i pozytywnie wpłyną na europejski sektor produkcyjny.
Dyscyplina: inżynieria mechaniczna
Status: Zrealizowany

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: NICE – Network for Inter-Institutional Cooperation in Entrepreneurial Education
Kierownik/Koordynator: dr Dagmara Mika
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+ Akcja 2
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 069 990,67 zł
Numer projektu: 2020-1-CZ01-KA201-078488
Okres realizacji: 01.11.2020-30.04.2023
Partnerzy projektu: Techniczny Uniwersytet w Ostrawie Uniwersytet Óbuda, Budapeszt
Informacje o projekcie: Głównym celem projektu jest wsparcie edukacji szkolnej poprzez działania rozwijające przedsiębiorcze kompetencje uczniów szkół średnich, wprowadzenie innowacyjnych technik nauczania na odległość oraz kontakt ze środowiskiem międzynarodowym i naukowym. Powyższe cele projektu zostaną osiągnięte na podstawie przeprowadzonych badań sondażowych wśród uczniów szkół średnich oraz kadry dydaktycznej. W pierwszym etapie projektu przeprowadzona została ankieta dotycząca kompetencji uczniów w dziedzinie przedsiębiorczości, opracowana także tzw. „Biblioteka wykładów edukacyjnych i zadań praktycznych”, zawierająca nowatorskie wykłady i warsztaty o tematyce ekonomicznej z zakresu finansów, rachunkowości i zarządzania. Rezultaty powyższego etapu poddane zostały ponownej weryfikacji na podstawie badań sondażowych przeprowadzonych podczas serii pilotażowych zajęć w szkołach średnich. W drugim etapie projektu zorganizowany zostanie przez ATH konkurs tematyczny dla uczniów, którego zwycięzcy będą mieli okazję współpracować z uczniami z innych krajów celem wzięcia udziału w konkursie międzynarodowym, realizowanym w formule zdalnej. Ponadto wypracowany zostanie przewodnik nowoczesnych narzędzi edukacyjnych wykorzystywanych w kształceniu zdalnym.
Dyscyplina: językoznawstwo
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej odpowiedzią na potrzebę nowoczesnej symulacji w pielęgniarstwie
Kierownik/Koordynator: mgr Ewa Zaród
Instytucja finansująca projekt: Inne
Konkurs, program, przedsięwzięcie: POWER
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 2 579 356,62 zł
Numer projektu: POWR.05.03.00-00-0024/19
Okres realizacji: 01.04.2020-31.12.2022
Partnerzy projektu: Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej
Informacje o projekcie: Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia studentów pielęgniarstwa poprzez wdrożenie programu rozwojowego oraz utworzenie monoprofilowego centrum symulacji medycznej (MCSM) dla studentów pielęgniarstwa. Utworzenie centrum symulacji pozwoli na wzrost zainteresowania podejmowaniem studiów na kierunku Pielęgniarstwo, a tym samym przyczyni się do wykształcenia dodatkowej liczby absolwentów na poziomie studiów I stopnia oraz pozwoli na rozwój kompetencji zawodowych i kwalifikacji przyszłych kadr medycznych odpowiadających potrzebom epidemiologiczno-demograficznym regionu. Dzięki utworzeniu MCSM, możliwe będzie dostosowanie programu kształcenia do potrzeb i oczekiwań rynku, a przygotowanie przeddyplomowe studentów ulegnie praktycznemu wzmocnieniu.
Dyscyplina: nauki o zdrowiu
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Akademia Przyszłości - Kompleksowy Program Rozwoju Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Krzysztof Brzozowski
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: POWR 3.5. Kompleksowe programy szkół wyższych
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 11 824 684,74 zł
Numer projektu: POWR.03.05.00-00-Z035/17
Okres realizacji: 01.04.2018-31.03.2023
Partnerzy projektu:
Informacje o projekcie: Głównym celem projektu jest zwiększenie efektywności kształcenia w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz poprawa jakości zarządzania Uczelnią poprzez: poszerzenie oferty edukacyjnej pozwalającej na zdobycie kompetencji i kwalifikacji oczekiwanych przez pracodawców, zwiększenie kompetencji dydaktycznych, zwiększenie integracji systemów wewnętrznych i zewnętrznych związanych z zarządzaniem uczelnią, podniesienie kompetencji i kwalifikacji kadry zarządzającej i administracyjnej.
Dyscyplina:
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Pielęgniarstwo od kształcenia do zatrudnienia
Kierownik/Koordynator: dr n. o zdr. Wioletta Pollok-Waksmańska
Instytucja finansująca projekt: Inne
Konkurs, program, przedsięwzięcie: 5.5 Rozwój usług pielęgniarskich
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 9 813 089,00 zł
Numer projektu: POWR.05.05.00-00-0004/18
Okres realizacji: 01.10.2018-30.09.2023
Partnerzy projektu:
Informacje o projekcie: Celem Projektu jest poprawa jakości kształcenia wyższego na kierunku pielęgniarstwo, która przełoży się na zwiększenie zainteresowania studiami na tym kierunku, a także rozwój kompetencji zawodowych i kwalifikacji kadr medycznych odpowiadających na zmieniające się potrzeby epidemiologiczno-demograficzne kraju.
Dyscyplina: nauki o zdrowiu
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Studiuj w górach! – Program Rozwoju Akademii Techniczno-Humanistycznej
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Krzysztof Brzozowski
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: POWR 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu:
Numer projektu: POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ1/18
Okres realizacji: 01.04.2019-31.03.2023
Partnerzy projektu:
Informacje o projekcie: Celem głównym projektu jest wzrost jakości kształcenia w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej (ATH) polepszenie jakości zarządzania Uczelnią poprzez: urozmaicenie oferty edukacyjnej pozwalającej na zdobycie kompetencji i kwalifikacji oczekiwanych przez pracodawców, zwiększenie kompetencji dydaktycznych, zwiększenie bezpieczeństwa systemów wewnętrznych i zewnętrznych związanych z zarządzaniem uczelnią, rozwój kompetencji i kwalifikacji kadry zarządzającej i administracyjnej.
Dyscyplina:
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej

Czy wiesz że ...

©2021 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.webp

polska.webp

ue.webp