Baza projektów


Tytuł projektu: Wysoko precyzyjne, hybrydowe centrum do druku 3D w pięciu osiach z synchroniczną obróbką frezarską drukowanych części
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Roman Stryczek
Instytucja finansująca projekt: Inne Programy Krajowe
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Regionalny program operacyjny dla województwa Śląskiego 2014-2020
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 505 412,60 zł
Numer projektu: RPSL.01.02.00-24-009A/19
Okres realizacji: 14.04.2020-28.02.2022
Partnerzy projektu: BONIX Sp. z o.o.; KF Domena Sp. z o. o.;
Informacje o projekcie: Celem projektu jest opracowanie nowego produktu w postaci wysoko precyzyjnego hybrydowego centrum druku 3D w pięciu osiach z synchronicznym frezowaniem i toczeniem drukowanych części. Projekt zakłada integrację ultraszybkiego druku FDM (Fused Deposition Modeling) w produkcji części termoplastycznych, wzmacnianych do 40% włóknem węglowym lub szklanym, z 5-osiową maszyną CNC do frezowania. Zakres prac projektowych obejmuje konstrukcję mechaniczną centrum oraz rozwiązanie problemów programowych do hybrydowego sterowania zarówno głowicą drukującą 3D, jak i 5-osiowym zespołem frezującym. Zakres prac badawczych obejmuje predykcję i kompensację błędów obróbki na centrach 5-osiowych.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: System monitoringu i analizy zdarzeń pozwalający na podniesienie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych kategorii D, a także identyfikujący przestrzeganie przepisów ruchu drogowego
Kierownik/Koordynator: prof. dr hab. inż. Mikołaj Karpiński
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 7 306 950,88 zł
Numer projektu: POIR.04.01.04-00-0048/20-00
Okres realizacji: 01.09.2020-31.08.2023
Partnerzy projektu: Elmontaż Sp. z o.o.
Informacje o projekcie: Rezultatem projektu będzie system monitoringu SafeCross, który pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa przejazdów kolejowych kategorii D. Przejazdy kategorii D to ok. 60,3 % wszystkich przejazdów kolejowych w Polsce. Nie są one wyposażone w żadne systemy ani urządzenia zabezpieczenia ruchu, co powoduje, że to właśnie na nich dochodzi do największej liczby niebezpiecznych wypadków.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Budowanie odporności na sytuacje kryzysowe w interkulturowym kształceniu przyszłych nauczycieli w Ukrainie i krajach V4
Kierownik/Koordynator: dr Barbara Loranc
Instytucja finansująca projekt: Inne
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Visegrad Grant
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 134 550,00
Numer projektu: 22220170
Okres realizacji: 01.10.2022-31.03.2024
Partnerzy projektu: National University of Ostroh Academy (Ostroh, Ukraine); University of Žilina (Žilina, Slovakia); Palacky University of Olomouc (Olomouc, Czechia)
Informacje o projekcie: Celem projektu jest przeszkolenie przyszłych nauczycieli w zakresie edukacji psychologiczno-pedagogicznej dzieci. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na psychologiczne i dydaktyczne uwarunkowania w kształtowaniu poczucia bezpieczeństwa u uczniów szkół podstawowych w sytuacjach kryzysowych i wspomaganiu umiejętności sanogenicznego myślenia. Projekt ma na celu zidentyfikowanie głównych potrzeb psychologicznych i dydaktycznych przyszłych nauczycieli przez pryzmat adaptacji do sytuacji kryzysowych oraz usprawnienie procesu kształcenia w zakresie edukacji dzieci i młodzieży poprzez budowanie odporności na sytuacje kryzysowe. Innowacyjne podejście autorów projektu dotyczy przeprowadzenia międzykulturowych badań potrzeb dydaktycznych i psychologicznych studentów uczelni (przyszłych nauczycieli) w zakresie oceny efektywności strategii budowania odporności na sytuacje kryzysowe. Efektem projektu są wspólne działania badaczy posiadających międzynarodowe doświadczenie, praktyków w dziedzinie edukacji oraz adeptów zawodu nauczyciela, którzy będą uczestniczyć w specjalnym szkoleniu dotyczącym budowania postaw odporności na sytuacje kryzysowe. Projekt ma na celu identyfikację głównych potrzeb psychologicznych i dydaktycznych przyszłych nauczycieli w kontekście adaptacji do sytuacji kryzysowych; oraz doskonalenie procesu kształcenia przyszłych specjalistów. Projekt dotyczy budowania postawy odporności na sytuacje kryzysowe. W szczególności ma na celu 1) Rozbudowanie aparatu pojęciowego dotyczącego„psychologii bezpieczeństwa” oraz opracowanie i przetestowanie narzędzi służących dydaktycznemu i psychologicznemu wspieraniu uczniów szkół podstawowych w sytuacjach kryzysowych.2) Przygotowanie międzykulturowego programu edukacyjno-szkoleniowego dla przyszłych nauczycieli w zakresie pomiaru kształtowania ich kompetencji dotyczących edukacji psychologicznej dzieci przez pryzmat adaptacji do sytuacji kryzysowych, z uwzględnieniem budowania postawy odporności na sytuacje kryzysowe 3) Opracowanie pojęcia „ekologii przestrzeni psychologicznej” w odniesieniu do życia w sieci, a także omówienie problemów stabilności psychicznej w odniesieniu do indywidualnej osoby
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Gradientowe biomateriały wrażliwe na bodźce otrzymywane metodą druku 3D i 4D do regeneracji ubytków kostnochrzęstnych
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Izabella Rajzer
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Nauki
Konkurs, program, przedsięwzięcie: OPUS LAP
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 021 800,00 zł
Numer projektu: UMO-2020/39/I/ST5/00569
Okres realizacji: 16.08.2021 15.11.2025
Partnerzy projektu: Palacký University Olomouc
Informacje o projekcie: Głównym celem tego projektu jest opracowanie biomateriałów kostno-chrzęstnych, gradientowych, reagujących na bodźce za pomocą metody druku 4D oraz zdobycie podstawowej wiedzy o tym, jak takie materiały będą się zachowywać w czasie, po wcześniejszym uruchamianiu przez bodźce zewnętrzne oraz w kontakcie z żywymi komórkami.
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: SocialBlend / Skib4More – Social skills in blended learning for better student achievement
Kierownik/Koordynator: dr Elwira Lewandowska
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 374 336,53 zł
Numer projektu: KA220-SCH-AB540773
Okres realizacji: 01.02.2022-01.07.2024
Partnerzy projektu: • Katholiek Onderwijs Vlaanderen, Belgia – koordynator Projektu • Magyar Digitális Oktatásért Egyesület, Węgry • Impact Games, Słowacja • Satakunnan Ammattikorkeakoulu Oy, Finlandia • Societatea Romana De Radiodifuziune, Rumunia • Vitacomm Educational Servces Ltd., Cypr
Informacje o projekcie: Projekt Social Skills for Better Student Achievement (SocialBlend) to inicjatywa, która wyrosła ze wspólnych zainteresowań wszystkich partnerów tematyką nowoczesnej edukacji, ze szczególnym naciskiem na edukację hybrydową (mieszaną). W projekcie SocialBlend biorą udział przedstawiciele nauk humanistycznych uczelni wyższych, nauczyciele -praktycy, przedstawiciele instytucji pozarządowych zajmujących się edukacją, przedstawiciele radia oraz twórcy gier. Głównym celem projektu jest podniesienie świadomości dotyczącej znaczenia umiejętności transwersalnych w procesie nauki mieszanej. W dobie postępującej cyfryzacji życia społecznego i edukacji adaptacja i (r)ewolucja polityki edukacyjnej wydaje się nieunikniona. Dlatego też, reazliowany projekt, ma szansę na maksymalizacje korzyści płynących ze zintegrowanej współpracy na poziomie ponadnarodowym, jak również na poszerzenie zakresu edukacyjnego nauczycieli poprzez wprowadzenie najwyższych standardów edukacji hybrydowej. Wyniki projektu stanowić będą cenny, długoterminowy wkład w rozwój Europejskiego Obszaru Edukacji.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: E-courses for English Teachers
Kierownik/Koordynator: dr Elwira Lewandowska
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+, KA2
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 901 900,91 zł
Numer projektu: 2020-1-SK01-KA226-SCH-094259
Okres realizacji: 01.03.2021-28.02.2023
Partnerzy projektu: • Nadácia Aspekt, Słowacja – koordynator Projektu • Ostravska Univerzita, Czechy • Teacher.sk, s.r.o., Słowacja
Informacje o projekcie: Projekt e-CET (e-Courses for English Teachers) to dwuletnia inicjatywa opracowana przez konsorcjum czterech partnerów z trzech krajów: Aspect Foundation i Teacher.sk ze Słowacji, Ostrava University (OSU) z Czech i Akademii Techniczno-Humanistycznej z Polski, finansowana z programu Erasmus+ w ramach działań ukierunkowanych na stworzenie innowacyjnych rozwiązań w kontekście edukacji. W projekcie e-CET biorą udział przedstawiciele nauk humanistycznych uczelni wyższych, nauczyciele -praktycy oraz partner specjalizujący się w obszarze doradztwa, projektowania i wdrażania rozwiązań e-learningowych oraz analizy danych z doświadczeniem w sektorze publicznym i prywatnym. Dzięki temu zespół ma charakter interdyscyplinarny, a spotkanie przedstawicieli nauki i biznesu pozwala na wielostronne, wieloaspektowe i zintegrowane spojrzenie na zagadnienie edukacji nauczycieli języków obcych oraz daję gwarancję skuteczności w ramach wypracowanych rezultatów. W obecnych czasach, postępująca rewolucja informacyjna mająca realny wpływ na obecne społeczeństwo, a także na gospodarkę opartą na wiedzy wymaga poszukiwania coraz to nowych, szybszych i efektywniejszych metod edukacji. Poprzez zastosowanie różnorodnych narzędzi metodycznych i metodologicznych, zespół projektowy skupia się zwiększenia kompetencji dydaktycznych i metodycznych nauczycieli języka, którzy wymagają wsparcia w procesie maksymalizacji wykorzystania swojego potencjału pracowniczego..
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Remember to Remember
Kierownik/Koordynator: dr Dagmara Mika
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+ KA2
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 192 095,00 zł
Numer projektu: KA-220-SCH-61B44932
Okres realizacji: 01.01.2022-01.01.2025
Partnerzy projektu: • VSB – Technicka Univerzita Ostrava, Czechy – koordynator Projektu • Hogeschool Gent, Belgia • Haskoli Islands, Islandia
Informacje o projekcie: Głównym celem projektu jest opracowanie narzędzia badawczego do pamięci prospektywnej i treningu metapoznawczego, szczególnie dla grupy dzieci z różnymi trudnościami w uczeniu się i/lub zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Narzędzie może być wykorzystywane przez praktyków - pedagogów specjalnych i szkolnych. Ostatecznym celem projektu jest rozszerzenie badań naukowych na temat rehabilitacji metapoznawczej i treningu pamięci prospektywnej. Projekt angażuje uczelnie partnerskie w zakresie badań, edukacji, psychologii i treningu poznawczego. Rozwój programu szkoleniowo-edukacyjnego, opracowanego na podstawie przeprowadzonych badań, to wieloetapowy proces twórczy współpracy ekspertów z kilku dziedzin studiów. Monografia naukowa będzie zawierać analizę pojęć w odniesieniu do trudności w uczeniu się i/lub zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz umiejętności, które są docelową treścią narzędzia szkoleniowego. Analiza zostanie omówiona z ekspertami ds. inkluzji edukacji, psychologów, pedagogów specjalnych i organizacji pozarządowych wspierających rodziny z dziećmi niepełnosprawnymi.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: YETI - Young Entrepreneurial Teachers Initiative
Kierownik/Koordynator: dr Anna Wieczorek
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu:
Numer projektu: 2015-2-UK01-KA205-014040
Okres realizacji: 01.09.2020-31.03.2023
Partnerzy projektu: • VSB – Technical University in Ostrava (VSB, Ostrava), Czechy – koordynator Projektu • Univations (Univations GmbH Institute for Knowledge & Technology Transfer at Martin-Luther University Halle-Wittenberg), Niemcy • University of Szeged, Węgry • UIIN University-Industry Interaction Network, Holandia • Paedagogische Hochschule Tirol, Austria • Bantani Education, Belgia
Informacje o projekcie: Celem projektu jest rozwijanie kompetencji w zakresie przedsiębiorczości u studentów kształcących się w zawodzie nauczyciela. Należy podkreślić, iż kompetencje w zakresie przedsiębiorczości nie są tożsame jedynie z umiejętnościami koniecznymi do skutecznego prowadzenia biznesu; przedsiębiorczość rozumiana jest obecnie jako znacznie szerszy koncept, odnoszący się do umiejętności miękkich i wielu życiowych kompetencji (tzw. life skills). Zgodnie z dyrektywami UE, ta szeroko rozumiana przedsiębiorczość jest jedną z 8 kluczowych kompetencji, które są podstawą uczenia się przez całe życie. Projekt YETI ma zatem na celu włączenie kluczowej kompetencji do kształcenia nauczycieli, która w chwili obecnej jest obecna sporadycznie, głównie z powodu błędnej interpretacji tego pojęcia.
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu: https://yetiproject.eu/

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Standards for the evaluation of the uncertainty of coordinate measurements in industry EUCoM
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Wojciech Płowucha
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Projekty realizowane w ramach Horyzont 2020
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 694 645,00 zł
Numer projektu: 17NRM03 EUCoM
Okres realizacji: 01.06.2018-30.11.2021
Partnerzy projektu: Instituto Nazionale di Ricerca Metrologica (INRIM)
Informacje o projekcie: Celem projektu jest przedstawienie dwóch metod oceny niepewności pomiarów współrzędnościowych. Metody te będą włączone do międzynarodowych norm i mają zastosowanie do typowych przypadków w przemyśle. Prawidłowa ocena niepewności podczas kontroli jest niezbędna, aby uniknąć fałszywych decyzji, takich jak akceptowanie niezgodnych części. Najpopularniejszą techniką kontroli wymiarowej w przemyśle są pomiary współrzędnościowe. Uznane i wiarogodne metody oceny niepewności poprawią jakość i pozytywnie wpłyną na europejski sektor produkcyjny.
Status: Zrealizowany

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: NICE – Network for Inter-Institutional Cooperation in Entrepreneurial Education
Kierownik/Koordynator: dr Dagmara Mika
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+ Akcja 2
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 069 990,67 zł
Numer projektu: 2020-1-CZ01-KA201-078488
Okres realizacji: 01.11.2020-30.04.2023
Partnerzy projektu: Techniczny Uniwersytet w Ostrawie Uniwersytet Óbuda, Budapeszt
Informacje o projekcie: Głównym celem projektu jest wsparcie edukacji szkolnej poprzez działania rozwijające przedsiębiorcze kompetencje uczniów szkół średnich, wprowadzenie innowacyjnych technik nauczania na odległość oraz kontakt ze środowiskiem międzynarodowym i naukowym. Powyższe cele projektu zostaną osiągnięte na podstawie przeprowadzonych badań sondażowych wśród uczniów szkół średnich oraz kadry dydaktycznej. W pierwszym etapie projektu przeprowadzona została ankieta dotycząca kompetencji uczniów w dziedzinie przedsiębiorczości, opracowana także tzw. „Biblioteka wykładów edukacyjnych i zadań praktycznych”, zawierająca nowatorskie wykłady i warsztaty o tematyce ekonomicznej z zakresu finansów, rachunkowości i zarządzania. Rezultaty powyższego etapu poddane zostały ponownej weryfikacji na podstawie badań sondażowych przeprowadzonych podczas serii pilotażowych zajęć w szkołach średnich. W drugim etapie projektu zorganizowany zostanie przez ATH konkurs tematyczny dla uczniów, którego zwycięzcy będą mieli okazję współpracować z uczniami z innych krajów celem wzięcia udziału w konkursie międzynarodowym, realizowanym w formule zdalnej. Ponadto wypracowany zostanie przewodnik nowoczesnych narzędzi edukacyjnych wykorzystywanych w kształceniu zdalnym.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej

Czy wiesz że ...

©2021 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.webp

polska.webp

ue.webp