Baza projektów


Tytuł projektu: Learn To Play for the Future
Kierownik/Koordynator: dr Elwira Lewandowska
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: KA220-HED
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 700 000 zł
Numer projektu: 2024-1-SK01-KA220-HED-000252451
Okres realizacji: 01.09.2024 - 31.8.2027
Partnerzy projektu: Uniwersytet św. Cyryla i Metodego w Trnawie Uniwersytet Nauk Stosowanych w Finlandii Południowo-Wschodniej Uniwersytet Komeńskiego w Bratysławie Impact Games
Informacje o projekcie: Celem projektu Learn to Play for the Future jest wypełnienie luki między edukacją a grami. Przyszli nauczyciele często nie wiedzą, jak skutecznie wykorzystywać gry w procesie nauczania, a twórcy gier rzadko uwzględniają ich potencjał edukacyjny. Projekt ma na celu dostarczenie obu grupom narzędzi i wiedzy niezbędnej do tworzenia angażujących i efektywnych gier edukacyjnych. W ciągu trzech lat międzynarodowy zespół opracuje i przetestuje innowacyjny program nauczania, który wspomoże projektowanie gier edukacyjnych. W ramach projektu powstaną: EduGame Maker: intuicyjne narzędzie do tworzenia gier dla nauczycieli, które po zakończeniu testów będzie dostępne za darmo. Gry edukacyjne: Studenci zaangażowani w kursy stworzą gry edukacyjne, które będą mogły być wykorzystywane w szkołach i w domu. Badania i wnioski: Projekt uwzględni szczegółowe badania nad wykorzystaniem gier w edukacji na uniwersytetach, analizując aktualne praktyki, potrzeby i efektywność tej metody. Projekt Learn to Play for the Future to unikalna inicjatywa, która łączy edukację i gry, tworząc przestrzeń dla innowacji i współpracy.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: "Internacjonalizacja zaczyna się w domu - właściwy kierunek"
Kierownik/Koordynator: dr Dagmara Mika
Instytucja finansująca projekt: Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Program Welcome to Poland
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 103.040,73
Numer projektu: BNP/WTP/2023/1/00077
Okres realizacji: 1.09.2024-31.08.2025
Partnerzy projektu: -
Informacje o projekcie: W ramach obecnego projektu "Internacjonalizacja zaczyna się w domu - właściwy kierunek" - Uczelnia skupiasię na kontynuowaniu misji i działań Welcome Pointu - z dedykowanym do tego pracownikiem Działu Współpracy Międzynarodowej. Główną osią projektu stanowi podnoszenie kompetencji studentów i pracowników akademickich Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego i wyposażenie społeczności akademickiej w odpowiednie kompetencje zmierzające w stronę przełamywania stereotypów, budowy empatycznego i otwartego środowiska akademickiego.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: "Internacjonalizacja zaczyna się w domu"
Kierownik/Koordynator: dr Dagmara Mika
Instytucja finansująca projekt: Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Program Welcome to Poland
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 145130
Numer projektu: PPI/WTP/2022/1/00070
Okres realizacji: 1.06.2023-31.05.2024
Partnerzy projektu: -
Informacje o projekcie: Głównym celem jest zwiększenie procesu integracji, włączenia społeczności akademickiej (studentów polskich, zagranicznych i pracowników akademickich) Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej (ATH), w ramach działań skoncentrowanych wokół „internacjonalizacji w domu”. Welcome Point (WP) powołany do życia w dobiegającym końca projekcie (1 czerwiec 2022 – 30 kwiecień 2023) stworzył przestrzeń do integracji i wzajemnej komunikacji międzykulturowej. Koniecznym jest kontynuowanie WP, a przede wszystkim skoncentrowanie działań na procesie włączenia, adaptacji zagranicznych studentów, pracowników z polskimi – szczególnie w tak trudnej sytuacji geopolitycznej. Określono następujące cele szczegółowe: 1) utrzymanie i kontynuacja działań WP w obszarze obsługi, wsparcia i integracji studentów, naukowców i kadry zagranicznej; 2) zwiększenie kompetencji polskich studentów i kadry w zakresie przełamywania barier kulturowych i stereotypów, komunikacji, budowy postaw otwartości, wzajemnego szacunku, empatii i właściwego wspierania osób dotkniętych wojną; 3) zwiększenie poziomu integracji zagranicznych studentów i pracowników z lokalnym środowiskiem akademickim (studentami, kołami naukowymi, samorządem, klubami zainteresowań, chórem) oraz skuteczne ich włączenie z życie Uczelni.
Status: Zrealizowany

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Academy for Business
Kierownik/Koordynator: dr Dagmara Mika
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 400000
Numer projektu: KA220-HED-5E968301
Okres realizacji: 1.01.2023-01.01.2025
Partnerzy projektu: Uniwersytet w Tallinnie, Estonia Techniczny Uniwersytet w Ostrawie, Republika Czeska Uniwersytet TecnoCampus de Mataro, Hiszpania
Informacje o projekcie: Głównym celem projektu jest opracowanie mieszanego kursu cyfrowego zarówno dla środowiska akademickiego, jak i sektora biznesowego w obszarze implementacji rozwiązań EdTech. Ponadto projekt koncentruje się wokół wdrażania innowacyjnych praktyk uczenia się i nauczania, budowaniu silnej transformacji cyfrowej wśród uczestników w zakresie cyfrowych zdolności uczenia się, opracowywania planów biznesowych i wdrażania wiedzy przy użyciu narzędzi EdTech. Projekt został wdrożony w ramach dwóch strategicznych priorytetów Unii Europejskiej Planu Edukacji Cyfrowej na lata 2021–2027, a mianowicie: 1) wspieranie rozwoju wysoce wydajnego ekosystemu edukacji cyfrowej; 2) wzmacnianie umiejętności i kompetencji cyfrowych na potrzeby transformacji cyfrowej.
Status: Zrealizowany
Strona projektu: https://eduspace.tlu.ee

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Uniwersytet Bielsko-Bialski - Uczelnia bez barier
Kierownik/Koordynator: mgr Łukasz Siekliński
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 6 134 128,00 zł
Numer projektu: FERS.03.01-IP.08-0032/24
Okres realizacji: 2.09.2024-31.08.2028
Partnerzy projektu:
Informacje o projekcie: Celem projektu jest niwelowanie barier w dostępie do edukacji na poziomie wyższym. W projekcie przewidziane są zadania, których celem jest wzrost dostępności w ośmiu obszarach: 1. Struktura organizacyjna. 2. Dostępność architektoniczna. 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna. 4. Dostępność cyfrowa. 5. Technologie wspierające. 6. Procedury. 7. Usługi wspierające edukację. 8. Działania podnoszące świadomość niepełnosprawności. Budynki kampusu zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami: • dostosowanie toalet do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, • montaż płyt ostrzegawczych dla osób niewidomych, • montaż pętli indukcyjnych dla osób niesłyszących, • zapewnienie pełnej dostępności architektonicznej jednostki ds. obsługi osób z niepełnosprawnością.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Czynniki indywidualne w kontekście mobilności Erasmus+
Kierownik/Koordynator: dr hab. Katarzyna Ożańska-Ponikwia
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Nauki
Konkurs, program, przedsięwzięcie: OPUS
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 913520,00
Numer projektu: UMO-2023/51/B/HS2/00037
Okres realizacji: 17.06.2024-16.06.2028
Partnerzy projektu:
Informacje o projekcie: Erasmus+ to program wyjazdów na studia na uczelniach zagranicznych, który cieszy się coraz większym powodzeniem wśród studentów. Jednak, pomimo intensyfikacji badań nad wpływem pobytu za granicą na rozwój językowy i kulturowy jednostki, wiele pytań z tej dziedziny wciąż pozostaje otwartych. Głównym celem naszego badania jest analiza roli trzech typów zmiennych w kształtowaniu rozwoju językowego, jak i samej decyzji o podjęciu studiów za granicą.
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Kompetencje dla branż kluczowych – rozwój kompetencji studentów i pracowników UBB
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Krzysztof Brzozowski
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS)
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 9 359 873,60 zł
Numer projektu: FERS.01.05-IP.08-0040/23
Okres realizacji: 01.01.2024-30.06.2029
Partnerzy projektu:
Informacje o projekcie: Celem projektu, który będzie realizowany w latach 2024 – 2029, jest wsparcie kształcenia w Uniwersytecie Bielsko-Bialskim w zakresie branż kluczowych dla rozwoju gospodarki z jednoczesnym uwzględnieniem potrzeb zielonej i cyfrowej transformacji. Projekt obejmuje trzy kierunki kształcenia: transport, inżynieria środowiska oraz budownictwo, które zostaną zmodyfikowane tak, aby umożliwić studentom zdobycie nowych kompetencji i kwalifikacji przy jednoczesnym wsparciu ukierunkowanym na podnoszenie kompetencji kadry dydaktycznej.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: The transferable training model - the best choice for training IT business leaders (TransLeader)
Kierownik/Koordynator: prof. dr hab. Vasyl Martsenyuk
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 400 000 Euro
Numer projektu: 2023-2-PL01-KA220-HED-000179445
Okres realizacji: 2024-nadal
Partnerzy projektu: Uniwersytet Bibliotekoznawstwa i Technologii Informacyjnych (Sofia, Bulgaria), Uniwersytet w Algarwie (Portugalia), Uniwersytet Kijowski (Ukraina), Rekord SI sp. z o.o. (Polska).
Informacje o projekcie: rojekt TransLeader ma na celu połączenie działań uczelni oraz przedsiębiorstw w celu przygotowania nowego profilu studiów praktycznych w obszarze AI i IoT. Współpraca ta zapewni innowacyjne rozwiązania w zakresie nauki studentów oraz szkolenia ekspertów w tej dziedzinie. Cele szczegółowe to: - przygotowanie i określenie indywidualnych potrzeb w ramach zajęć dydaktycznych, - dostosowanie treści programów studiów do nowych wymagań biznesu w zakresie AI i IoT, - zwiększenie potencjału mentorów/trenerów - nauczycieli akademickich, badaczy i ekspertów w celu przygotowania niezbędnych umiejętności studentów w zakresie sztucznej inteligencji i IoT - dołączenie do planów zajęć studentów szkolenia z nowych modeli zarządzania w zespole rozproszonym oraz styli zarządzania dostosowanych do środowiska IT oraz specyfiki projektu IT.
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Polish sheep wool for improved resource utilisation and value creation
Kierownik/Koordynator: prof. dr hab. inż. Jan Broda
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: POLNOR2019
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 4 118 250,00 zł
Numer projektu: NOR/POLNOR/WOOLUME/007/2019-00
Okres realizacji: 01.09.2020-30.04.2024
Partnerzy projektu: Centrum Produktu Regionalnego w Koniakowie; Oslo Metropolitan University; Selbu Spinneri
Informacje o projekcie: Projekt WOOLUME, dotyczący polskiej wełny owczej w celu lepszego wykorzystania zasobów i tworzenia wartości, ma na celu spełnienie kilku tematów zaproszenia pod nagłówkiem Żywność i zasoby naturalne oraz dążenie do wniesienia wkładu w kilka celów zrównoważonego rozwoju ONZ. Priorytet będzie dotyczył głównie systemów innowacji opartych na biotechnologii; jednak tematy związane z różnorodnością biologiczną i kapitałem naturalnym; Rolnictwo, leśnictwo i obszary wiejskie oraz, do pewnego stopnia, systemy o obiegu zamkniętym również zostaną wykorzystane.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: IDEREC (Intervention in the Development of FL Reading Comprehension Skill)
Kierownik/Koordynator: dr Elwira Lewandowska
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 250000 Euro
Numer projektu: 2022-1-SK01-KA220-SCH-000085608
Okres realizacji: 01.09.2022-30.06.2025
Partnerzy projektu: Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze; Uniwersytet Ostrawski; Uniwersytet Bielsko-Bialski; Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa Oxford Primary School w Bielsku-Białej, Zespół Szkół Technicznych i Leśnych z Żywca; Szkoła Podstawowa oraz Gimnazjum z Nitry, a także Szkoła Podstawowa i Gimnazjum z Ostrawy.
Informacje o projekcie: Projekt ukierunkowany jest na stworzenie i ewaluacje efektywności programu interwencyjnego dla uczniów języka angielskiego i niemieckiego, który w założeniu powinien zwiększyć ich kompetencje w zakresie czytania ze zrozumieniem. Partnerzy uniwersyteccy będą odpowiedzialni na stworzenie programu interwencyjnego i wydanie go w formie monografii, natomiast partnerzy szkolni, będą odpowiadać za testowanie i ewaluacje wypracowanych materiałów edukacyjnych i programu interwencji. Taki podział obowiązków z założenia ma zwiększyć szanse na stworzenie takiego programu interwencji, który pozwoli uczniom realnie zwiększyć ich kompetencje związane z czytaniem ze zrozumieniem w językach obcych: niemieckim i angielskim.
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej

Czy wiesz że ...

©2021 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.webp

polska.webp

ue.webp