Baza projektów


Tytuł projektu: Uniwersytet Bielsko-Bialski - Uczelnia bez barier
Kierownik/Koordynator: mgr Łukasz Siekliński
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 6 134 128,00 zł
Numer projektu: FERS.03.01-IP.08-0032/24
Okres realizacji: 2.09.2024-31.08.2028
Partnerzy projektu:
Informacje o projekcie: Celem projektu jest niwelowanie barier w dostępie do edukacji na poziomie wyższym. W projekcie przewidziane są zadania, których celem jest wzrost dostępności w ośmiu obszarach: 1. Struktura organizacyjna. 2. Dostępność architektoniczna. 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna. 4. Dostępność cyfrowa. 5. Technologie wspierające. 6. Procedury. 7. Usługi wspierające edukację. 8. Działania podnoszące świadomość niepełnosprawności. Budynki kampusu zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami: • dostosowanie toalet do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, • montaż płyt ostrzegawczych dla osób niewidomych, • montaż pętli indukcyjnych dla osób niesłyszących, • zapewnienie pełnej dostępności architektonicznej jednostki ds. obsługi osób z niepełnosprawnością.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Czynniki indywidualne w kontekście mobilności Erasmus+
Kierownik/Koordynator: dr hab. Katarzyna Ożańska-Ponikwia
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Nauki
Konkurs, program, przedsięwzięcie: OPUS
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 913520,00
Numer projektu: UMO-2023/51/B/HS2/00037
Okres realizacji: 17.06.2024-16.06.2028
Partnerzy projektu:
Informacje o projekcie: Erasmus+ to program wyjazdów na studia na uczelniach zagranicznych, który cieszy się coraz większym powodzeniem wśród studentów. Jednak, pomimo intensyfikacji badań nad wpływem pobytu za granicą na rozwój językowy i kulturowy jednostki, wiele pytań z tej dziedziny wciąż pozostaje otwartych. Głównym celem naszego badania jest analiza roli trzech typów zmiennych w kształtowaniu rozwoju językowego, jak i samej decyzji o podjęciu studiów za granicą.
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Kompetencje dla branż kluczowych – rozwój kompetencji studentów i pracowników UBB
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Krzysztof Brzozowski
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS)
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 9 359 873,60 zł
Numer projektu: FERS.01.05-IP.08-0040/23
Okres realizacji: 01.01.2024-30.06.2029
Partnerzy projektu:
Informacje o projekcie: Celem projektu, który będzie realizowany w latach 2024 – 2029, jest wsparcie kształcenia w Uniwersytecie Bielsko-Bialskim w zakresie branż kluczowych dla rozwoju gospodarki z jednoczesnym uwzględnieniem potrzeb zielonej i cyfrowej transformacji. Projekt obejmuje trzy kierunki kształcenia: transport, inżynieria środowiska oraz budownictwo, które zostaną zmodyfikowane tak, aby umożliwić studentom zdobycie nowych kompetencji i kwalifikacji przy jednoczesnym wsparciu ukierunkowanym na podnoszenie kompetencji kadry dydaktycznej.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: The transferable training model - the best choice for training IT business leaders (TransLeader)
Kierownik/Koordynator: prof. dr hab. Vasyl Martsenyuk
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 400 000 Euro
Numer projektu: 2023-2-PL01-KA220-HED-000179445
Okres realizacji: 2024-nadal
Partnerzy projektu: Uniwersytet Bibliotekoznawstwa i Technologii Informacyjnych (Sofia, Bulgaria), Uniwersytet w Algarwie (Portugalia), Uniwersytet Kijowski (Ukraina), Rekord SI sp. z o.o. (Polska).
Informacje o projekcie: rojekt TransLeader ma na celu połączenie działań uczelni oraz przedsiębiorstw w celu przygotowania nowego profilu studiów praktycznych w obszarze AI i IoT. Współpraca ta zapewni innowacyjne rozwiązania w zakresie nauki studentów oraz szkolenia ekspertów w tej dziedzinie. Cele szczegółowe to: - przygotowanie i określenie indywidualnych potrzeb w ramach zajęć dydaktycznych, - dostosowanie treści programów studiów do nowych wymagań biznesu w zakresie AI i IoT, - zwiększenie potencjału mentorów/trenerów - nauczycieli akademickich, badaczy i ekspertów w celu przygotowania niezbędnych umiejętności studentów w zakresie sztucznej inteligencji i IoT - dołączenie do planów zajęć studentów szkolenia z nowych modeli zarządzania w zespole rozproszonym oraz styli zarządzania dostosowanych do środowiska IT oraz specyfiki projektu IT.
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Polish sheep wool for improved resource utilisation and value creation
Kierownik/Koordynator: prof. dr hab. inż. Jan Broda
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: POLNOR2019
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 4 118 250,00 zł
Numer projektu: NOR/POLNOR/WOOLUME/007/2019-00
Okres realizacji: 01.09.2020-30.04.2024
Partnerzy projektu: Centrum Produktu Regionalnego w Koniakowie; Oslo Metropolitan University; Selbu Spinneri
Informacje o projekcie: Projekt WOOLUME, dotyczący polskiej wełny owczej w celu lepszego wykorzystania zasobów i tworzenia wartości, ma na celu spełnienie kilku tematów zaproszenia pod nagłówkiem Żywność i zasoby naturalne oraz dążenie do wniesienia wkładu w kilka celów zrównoważonego rozwoju ONZ. Priorytet będzie dotyczył głównie systemów innowacji opartych na biotechnologii; jednak tematy związane z różnorodnością biologiczną i kapitałem naturalnym; Rolnictwo, leśnictwo i obszary wiejskie oraz, do pewnego stopnia, systemy o obiegu zamkniętym również zostaną wykorzystane.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: IDEREC (Intervention in the Development of FL Reading Comprehension Skill)
Kierownik/Koordynator: dr Elwira Lewandowska
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 250000 Euro
Numer projektu: 2022-1-SK01-KA220-SCH-000085608
Okres realizacji: 01.09.2022-30.06.2025
Partnerzy projektu: Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze; Uniwersytet Ostrawski; Uniwersytet Bielsko-Bialski; Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa Oxford Primary School w Bielsku-Białej, Zespół Szkół Technicznych i Leśnych z Żywca; Szkoła Podstawowa oraz Gimnazjum z Nitry, a także Szkoła Podstawowa i Gimnazjum z Ostrawy.
Informacje o projekcie: Projekt ukierunkowany jest na stworzenie i ewaluacje efektywności programu interwencyjnego dla uczniów języka angielskiego i niemieckiego, który w założeniu powinien zwiększyć ich kompetencje w zakresie czytania ze zrozumieniem. Partnerzy uniwersyteccy będą odpowiedzialni na stworzenie programu interwencyjnego i wydanie go w formie monografii, natomiast partnerzy szkolni, będą odpowiadać za testowanie i ewaluacje wypracowanych materiałów edukacyjnych i programu interwencji. Taki podział obowiązków z założenia ma zwiększyć szanse na stworzenie takiego programu interwencji, który pozwoli uczniom realnie zwiększyć ich kompetencje związane z czytaniem ze zrozumieniem w językach obcych: niemieckim i angielskim.
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Wysoko precyzyjne, hybrydowe centrum do druku 3D w pięciu osiach z synchroniczną obróbką frezarską drukowanych części
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Roman Stryczek
Instytucja finansująca projekt: Inne Programy Krajowe
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Regionalny program operacyjny dla województwa Śląskiego 2014-2020
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 505 412,60 zł
Numer projektu: RPSL.01.02.00-24-009A/19
Okres realizacji: 14.04.2020-28.02.2022
Partnerzy projektu: BONIX Sp. z o.o.; KF Domena Sp. z o. o.;
Informacje o projekcie: Celem projektu jest opracowanie nowego produktu w postaci wysoko precyzyjnego hybrydowego centrum druku 3D w pięciu osiach z synchronicznym frezowaniem i toczeniem drukowanych części. Projekt zakłada integrację ultraszybkiego druku FDM (Fused Deposition Modeling) w produkcji części termoplastycznych, wzmacnianych do 40% włóknem węglowym lub szklanym, z 5-osiową maszyną CNC do frezowania. Zakres prac projektowych obejmuje konstrukcję mechaniczną centrum oraz rozwiązanie problemów programowych do hybrydowego sterowania zarówno głowicą drukującą 3D, jak i 5-osiowym zespołem frezującym. Zakres prac badawczych obejmuje predykcję i kompensację błędów obróbki na centrach 5-osiowych.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: System monitoringu i analizy zdarzeń pozwalający na podniesienie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych kategorii D, a także identyfikujący przestrzeganie przepisów ruchu drogowego
Kierownik/Koordynator: prof. dr hab. inż. Mikołaj Karpiński
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 7 306 950,88 zł
Numer projektu: POIR.04.01.04-00-0048/20-00
Okres realizacji: 01.09.2020-31.08.2023
Partnerzy projektu: Elmontaż Sp. z o.o.
Informacje o projekcie: Rezultatem projektu będzie system monitoringu SafeCross, który pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa przejazdów kolejowych kategorii D. Przejazdy kategorii D to ok. 60,3 % wszystkich przejazdów kolejowych w Polsce. Nie są one wyposażone w żadne systemy ani urządzenia zabezpieczenia ruchu, co powoduje, że to właśnie na nich dochodzi do największej liczby niebezpiecznych wypadków.
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Budowanie odporności na sytuacje kryzysowe w interkulturowym kształceniu przyszłych nauczycieli w Ukrainie i krajach V4
Kierownik/Koordynator: dr Barbara Loranc
Instytucja finansująca projekt: Inne
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Visegrad Grant
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 134 550,00
Numer projektu: 22220170
Okres realizacji: 01.10.2022-31.03.2024
Partnerzy projektu: National University of Ostroh Academy (Ostroh, Ukraine); University of Žilina (Žilina, Slovakia); Palacky University of Olomouc (Olomouc, Czechia)
Informacje o projekcie: Celem projektu jest przeszkolenie przyszłych nauczycieli w zakresie edukacji psychologiczno-pedagogicznej dzieci. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na psychologiczne i dydaktyczne uwarunkowania w kształtowaniu poczucia bezpieczeństwa u uczniów szkół podstawowych w sytuacjach kryzysowych i wspomaganiu umiejętności sanogenicznego myślenia. Projekt ma na celu zidentyfikowanie głównych potrzeb psychologicznych i dydaktycznych przyszłych nauczycieli przez pryzmat adaptacji do sytuacji kryzysowych oraz usprawnienie procesu kształcenia w zakresie edukacji dzieci i młodzieży poprzez budowanie odporności na sytuacje kryzysowe. Innowacyjne podejście autorów projektu dotyczy przeprowadzenia międzykulturowych badań potrzeb dydaktycznych i psychologicznych studentów uczelni (przyszłych nauczycieli) w zakresie oceny efektywności strategii budowania odporności na sytuacje kryzysowe. Efektem projektu są wspólne działania badaczy posiadających międzynarodowe doświadczenie, praktyków w dziedzinie edukacji oraz adeptów zawodu nauczyciela, którzy będą uczestniczyć w specjalnym szkoleniu dotyczącym budowania postaw odporności na sytuacje kryzysowe. Projekt ma na celu identyfikację głównych potrzeb psychologicznych i dydaktycznych przyszłych nauczycieli w kontekście adaptacji do sytuacji kryzysowych; oraz doskonalenie procesu kształcenia przyszłych specjalistów. Projekt dotyczy budowania postawy odporności na sytuacje kryzysowe. W szczególności ma na celu 1) Rozbudowanie aparatu pojęciowego dotyczącego„psychologii bezpieczeństwa” oraz opracowanie i przetestowanie narzędzi służących dydaktycznemu i psychologicznemu wspieraniu uczniów szkół podstawowych w sytuacjach kryzysowych.2) Przygotowanie międzykulturowego programu edukacyjno-szkoleniowego dla przyszłych nauczycieli w zakresie pomiaru kształtowania ich kompetencji dotyczących edukacji psychologicznej dzieci przez pryzmat adaptacji do sytuacji kryzysowych, z uwzględnieniem budowania postawy odporności na sytuacje kryzysowe 3) Opracowanie pojęcia „ekologii przestrzeni psychologicznej” w odniesieniu do życia w sieci, a także omówienie problemów stabilności psychicznej w odniesieniu do indywidualnej osoby
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Gradientowe biomateriały wrażliwe na bodźce otrzymywane metodą druku 3D i 4D do regeneracji ubytków kostnochrzęstnych
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Izabella Rajzer
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Nauki
Konkurs, program, przedsięwzięcie: OPUS LAP
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 021 800,00 zł
Numer projektu: UMO-2020/39/I/ST5/00569
Okres realizacji: 16.08.2021 15.11.2025
Partnerzy projektu: Palacký University Olomouc
Informacje o projekcie: Głównym celem tego projektu jest opracowanie biomateriałów kostno-chrzęstnych, gradientowych, reagujących na bodźce za pomocą metody druku 4D oraz zdobycie podstawowej wiedzy o tym, jak takie materiały będą się zachowywać w czasie, po wcześniejszym uruchamianiu przez bodźce zewnętrzne oraz w kontakcie z żywymi komórkami.
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej

Czy wiesz że ...

©2021 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.webp

polska.webp

ue.webp