Baza projektów


Tytuł projektu: Kompetencje dla branż kluczowych – rozwój kompetencji studentów i pracowników UBB
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Krzysztof Brzozowski
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS)
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 9 359 873,60 zł
Numer projektu: FERS.01.05-IP.08-0040/23
Okres realizacji: 01.01.2024-30.06.2029
Partnerzy projektu:
Informacje o projekcie: Celem projektu, który będzie realizowany w latach 2024 – 2029, jest wsparcie kształcenia w Uniwersytecie Bielsko-Bialskim w zakresie branż kluczowych dla rozwoju gospodarki z jednoczesnym uwzględnieniem potrzeb zielonej i cyfrowej transformacji. Projekt obejmuje trzy kierunki kształcenia: transport, inżynieria środowiska oraz budownictwo, które zostaną zmodyfikowane tak, aby umożliwić studentom zdobycie nowych kompetencji i kwalifikacji przy jednoczesnym wsparciu ukierunkowanym na podnoszenie kompetencji kadry dydaktycznej.
Dyscyplina: inżynieria lądowa i transport, inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Polish sheep wool for improved resource utilisation and value creation
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Jan Broda
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: POLNOR2019
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 4 118 250,00 zł
Numer projektu: NOR/POLNOR/WOOLUME/007/2019-00
Okres realizacji: 01.09.2020-30.04.2024
Partnerzy projektu: Centrum Produktu Regionalnego w Koniakowie; Oslo Metropolitan University; Selbu Spinneri
Informacje o projekcie: Projekt WOOLUME, dotyczący polskiej wełny owczej w celu lepszego wykorzystania zasobów i tworzenia wartości, ma na celu spełnienie kilku tematów zaproszenia pod nagłówkiem Żywność i zasoby naturalne oraz dążenie do wniesienia wkładu w kilka celów zrównoważonego rozwoju ONZ. Priorytet będzie dotyczył głównie systemów innowacji opartych na biotechnologii; jednak tematy związane z różnorodnością biologiczną i kapitałem naturalnym; Rolnictwo, leśnictwo i obszary wiejskie oraz, do pewnego stopnia, systemy o obiegu zamkniętym również zostaną wykorzystane.
Dyscyplina: inżynieria materiałowa
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: IDEREC (Intervention in the Development of FL Reading Comprehension Skill)
Kierownik/Koordynator: dr Elwira Lewandowska
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 250000 Euro
Numer projektu: 2022-1-SK01-KA220-SCH-000085608
Okres realizacji: 01.09.2022-30.06.2025
Partnerzy projektu: Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze; Uniwersytet Ostrawski; Uniwersytet Bielsko-Bialski; Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa Oxford Primary School w Bielsku-Białej, Zespół Szkół Technicznych i Leśnych z Żywca; Szkoła Podstawowa oraz Gimnazjum z Nitry, a także Szkoła Podstawowa i Gimnazjum z Ostrawy.
Informacje o projekcie: Projekt ukierunkowany jest na stworzenie i ewaluacje efektywności programu interwencyjnego dla uczniów języka angielskiego i niemieckiego, który w założeniu powinien zwiększyć ich kompetencje w zakresie czytania ze zrozumieniem. Partnerzy uniwersyteccy będą odpowiedzialni na stworzenie programu interwencyjnego i wydanie go w formie monografii, natomiast partnerzy szkolni, będą odpowiadać za testowanie i ewaluacje wypracowanych materiałów edukacyjnych i programu interwencji. Taki podział obowiązków z założenia ma zwiększyć szanse na stworzenie takiego programu interwencji, który pozwoli uczniom realnie zwiększyć ich kompetencje związane z czytaniem ze zrozumieniem w językach obcych: niemieckim i angielskim.
Dyscyplina: językoznawstwo
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Wysoko precyzyjne, hybrydowe centrum do druku 3D w pięciu osiach z synchroniczną obróbką frezarską drukowanych części
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Roman Stryczek
Instytucja finansująca projekt: Inne Programy Krajowe
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Regionalny program operacyjny dla województwa Śląskiego 2014-2020
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 505 412,60 zł
Numer projektu: RPSL.01.02.00-24-009A/19
Okres realizacji: 14.04.2020-28.02.2022
Partnerzy projektu: BONIX Sp. z o.o.; KF Domena Sp. z o. o.;
Informacje o projekcie: Celem projektu jest opracowanie nowego produktu w postaci wysoko precyzyjnego hybrydowego centrum druku 3D w pięciu osiach z synchronicznym frezowaniem i toczeniem drukowanych części. Projekt zakłada integrację ultraszybkiego druku FDM (Fused Deposition Modeling) w produkcji części termoplastycznych, wzmacnianych do 40% włóknem węglowym lub szklanym, z 5-osiową maszyną CNC do frezowania. Zakres prac projektowych obejmuje konstrukcję mechaniczną centrum oraz rozwiązanie problemów programowych do hybrydowego sterowania zarówno głowicą drukującą 3D, jak i 5-osiowym zespołem frezującym. Zakres prac badawczych obejmuje predykcję i kompensację błędów obróbki na centrach 5-osiowych.
Dyscyplina: inżynieria mechaniczna
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: System monitoringu i analizy zdarzeń pozwalający na podniesienie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych kategorii D, a także identyfikujący przestrzeganie przepisów ruchu drogowego
Kierownik/Koordynator: prof. dr hab. inż. Mikołaj Karpiński
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 7 306 950,88 zł
Numer projektu: POIR.04.01.04-00-0048/20-00
Okres realizacji: 01.09.2020-31.08.2023
Partnerzy projektu: Elmontaż Sp. z o.o.
Informacje o projekcie: Rezultatem projektu będzie system monitoringu SafeCross, który pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa przejazdów kolejowych kategorii D. Przejazdy kategorii D to ok. 60,3 % wszystkich przejazdów kolejowych w Polsce. Nie są one wyposażone w żadne systemy ani urządzenia zabezpieczenia ruchu, co powoduje, że to właśnie na nich dochodzi do największej liczby niebezpiecznych wypadków.
Dyscyplina: informatyka techniczna i telekomunikacja
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Budowanie odporności na sytuacje kryzysowe w interkulturowym kształceniu przyszłych nauczycieli w Ukrainie i krajach V4
Kierownik/Koordynator: dr Barbara Loranc
Instytucja finansująca projekt: Inne
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Visegrad Grant
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 134 550,00
Numer projektu: 22220170
Okres realizacji: 01.10.2022-31.03.2024
Partnerzy projektu: National University of Ostroh Academy (Ostroh, Ukraine); University of Žilina (Žilina, Slovakia); Palacky University of Olomouc (Olomouc, Czechia)
Informacje o projekcie: Celem projektu jest przeszkolenie przyszłych nauczycieli w zakresie edukacji psychologiczno-pedagogicznej dzieci. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na psychologiczne i dydaktyczne uwarunkowania w kształtowaniu poczucia bezpieczeństwa u uczniów szkół podstawowych w sytuacjach kryzysowych i wspomaganiu umiejętności sanogenicznego myślenia. Projekt ma na celu zidentyfikowanie głównych potrzeb psychologicznych i dydaktycznych przyszłych nauczycieli przez pryzmat adaptacji do sytuacji kryzysowych oraz usprawnienie procesu kształcenia w zakresie edukacji dzieci i młodzieży poprzez budowanie odporności na sytuacje kryzysowe. Innowacyjne podejście autorów projektu dotyczy przeprowadzenia międzykulturowych badań potrzeb dydaktycznych i psychologicznych studentów uczelni (przyszłych nauczycieli) w zakresie oceny efektywności strategii budowania odporności na sytuacje kryzysowe. Efektem projektu są wspólne działania badaczy posiadających międzynarodowe doświadczenie, praktyków w dziedzinie edukacji oraz adeptów zawodu nauczyciela, którzy będą uczestniczyć w specjalnym szkoleniu dotyczącym budowania postaw odporności na sytuacje kryzysowe. Projekt ma na celu identyfikację głównych potrzeb psychologicznych i dydaktycznych przyszłych nauczycieli w kontekście adaptacji do sytuacji kryzysowych; oraz doskonalenie procesu kształcenia przyszłych specjalistów. Projekt dotyczy budowania postawy odporności na sytuacje kryzysowe. W szczególności ma na celu 1) Rozbudowanie aparatu pojęciowego dotyczącego„psychologii bezpieczeństwa” oraz opracowanie i przetestowanie narzędzi służących dydaktycznemu i psychologicznemu wspieraniu uczniów szkół podstawowych w sytuacjach kryzysowych.2) Przygotowanie międzykulturowego programu edukacyjno-szkoleniowego dla przyszłych nauczycieli w zakresie pomiaru kształtowania ich kompetencji dotyczących edukacji psychologicznej dzieci przez pryzmat adaptacji do sytuacji kryzysowych, z uwzględnieniem budowania postawy odporności na sytuacje kryzysowe 3) Opracowanie pojęcia „ekologii przestrzeni psychologicznej” w odniesieniu do życia w sieci, a także omówienie problemów stabilności psychicznej w odniesieniu do indywidualnej osoby
Dyscyplina: językoznawstwo
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Gradientowe biomateriały wrażliwe na bodźce otrzymywane metodą druku 3D i 4D do regeneracji ubytków kostnochrzęstnych
Kierownik/Koordynator: dr hab. inż. Izabella Rajzer
Instytucja finansująca projekt: Narodowe Centrum Nauki
Konkurs, program, przedsięwzięcie: OPUS LAP
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 021 800,00 zł
Numer projektu: UMO-2020/39/I/ST5/00569
Okres realizacji: 16.08.2021 15.11.2025
Partnerzy projektu: Palacký University Olomouc
Informacje o projekcie: Głównym celem tego projektu jest opracowanie biomateriałów kostno-chrzęstnych, gradientowych, reagujących na bodźce za pomocą metody druku 4D oraz zdobycie podstawowej wiedzy o tym, jak takie materiały będą się zachowywać w czasie, po wcześniejszym uruchamianiu przez bodźce zewnętrzne oraz w kontakcie z żywymi komórkami.
Dyscyplina: inżynieria mechaniczna
Status: W trakcie realizacji
Strona projektu:

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: SocialBlend / Skib4More – Social skills in blended learning for better student achievement
Kierownik/Koordynator: dr Elwira Lewandowska
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 374 336,53 zł
Numer projektu: KA220-SCH-AB540773
Okres realizacji: 01.02.2022-01.07.2024
Partnerzy projektu: • Katholiek Onderwijs Vlaanderen, Belgia – koordynator Projektu • Magyar Digitális Oktatásért Egyesület, Węgry • Impact Games, Słowacja • Satakunnan Ammattikorkeakoulu Oy, Finlandia • Societatea Romana De Radiodifuziune, Rumunia • Vitacomm Educational Servces Ltd., Cypr
Informacje o projekcie: Projekt Social Skills for Better Student Achievement (SocialBlend) to inicjatywa, która wyrosła ze wspólnych zainteresowań wszystkich partnerów tematyką nowoczesnej edukacji, ze szczególnym naciskiem na edukację hybrydową (mieszaną). W projekcie SocialBlend biorą udział przedstawiciele nauk humanistycznych uczelni wyższych, nauczyciele -praktycy, przedstawiciele instytucji pozarządowych zajmujących się edukacją, przedstawiciele radia oraz twórcy gier. Głównym celem projektu jest podniesienie świadomości dotyczącej znaczenia umiejętności transwersalnych w procesie nauki mieszanej. W dobie postępującej cyfryzacji życia społecznego i edukacji adaptacja i (r)ewolucja polityki edukacyjnej wydaje się nieunikniona. Dlatego też, reazliowany projekt, ma szansę na maksymalizacje korzyści płynących ze zintegrowanej współpracy na poziomie ponadnarodowym, jak również na poszerzenie zakresu edukacyjnego nauczycieli poprzez wprowadzenie najwyższych standardów edukacji hybrydowej. Wyniki projektu stanowić będą cenny, długoterminowy wkład w rozwój Europejskiego Obszaru Edukacji.
Dyscyplina: językoznawstwo
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: E-courses for English Teachers
Kierownik/Koordynator: dr Elwira Lewandowska
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+, KA2
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 901 900,91 zł
Numer projektu: 2020-1-SK01-KA226-SCH-094259
Okres realizacji: 01.03.2021-28.02.2023
Partnerzy projektu: • Nadácia Aspekt, Słowacja – koordynator Projektu • Ostravska Univerzita, Czechy • Teacher.sk, s.r.o., Słowacja
Informacje o projekcie: Projekt e-CET (e-Courses for English Teachers) to dwuletnia inicjatywa opracowana przez konsorcjum czterech partnerów z trzech krajów: Aspect Foundation i Teacher.sk ze Słowacji, Ostrava University (OSU) z Czech i Akademii Techniczno-Humanistycznej z Polski, finansowana z programu Erasmus+ w ramach działań ukierunkowanych na stworzenie innowacyjnych rozwiązań w kontekście edukacji. W projekcie e-CET biorą udział przedstawiciele nauk humanistycznych uczelni wyższych, nauczyciele -praktycy oraz partner specjalizujący się w obszarze doradztwa, projektowania i wdrażania rozwiązań e-learningowych oraz analizy danych z doświadczeniem w sektorze publicznym i prywatnym. Dzięki temu zespół ma charakter interdyscyplinarny, a spotkanie przedstawicieli nauki i biznesu pozwala na wielostronne, wieloaspektowe i zintegrowane spojrzenie na zagadnienie edukacji nauczycieli języków obcych oraz daję gwarancję skuteczności w ramach wypracowanych rezultatów. W obecnych czasach, postępująca rewolucja informacyjna mająca realny wpływ na obecne społeczeństwo, a także na gospodarkę opartą na wiedzy wymaga poszukiwania coraz to nowych, szybszych i efektywniejszych metod edukacji. Poprzez zastosowanie różnorodnych narzędzi metodycznych i metodologicznych, zespół projektowy skupia się zwiększenia kompetencji dydaktycznych i metodycznych nauczycieli języka, którzy wymagają wsparcia w procesie maksymalizacji wykorzystania swojego potencjału pracowniczego..
Dyscyplina: językoznawstwo
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej
Tytuł projektu: Remember to Remember
Kierownik/Koordynator: dr Dagmara Mika
Instytucja finansująca projekt: Komisja Europejska
Konkurs, program, przedsięwzięcie: Erasmus+ KA2
Wysokość środków finansowych ogółem przyznanych na realizację projektu: 1 192 095,00 zł
Numer projektu: KA-220-SCH-61B44932
Okres realizacji: 01.01.2022-01.01.2025
Partnerzy projektu: • VSB – Technicka Univerzita Ostrava, Czechy – koordynator Projektu • Hogeschool Gent, Belgia • Haskoli Islands, Islandia
Informacje o projekcie: Głównym celem projektu jest opracowanie narzędzia badawczego do pamięci prospektywnej i treningu metapoznawczego, szczególnie dla grupy dzieci z różnymi trudnościami w uczeniu się i/lub zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Narzędzie może być wykorzystywane przez praktyków - pedagogów specjalnych i szkolnych. Ostatecznym celem projektu jest rozszerzenie badań naukowych na temat rehabilitacji metapoznawczej i treningu pamięci prospektywnej. Projekt angażuje uczelnie partnerskie w zakresie badań, edukacji, psychologii i treningu poznawczego. Rozwój programu szkoleniowo-edukacyjnego, opracowanego na podstawie przeprowadzonych badań, to wieloetapowy proces twórczy współpracy ekspertów z kilku dziedzin studiów. Monografia naukowa będzie zawierać analizę pojęć w odniesieniu do trudności w uczeniu się i/lub zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz umiejętności, które są docelową treścią narzędzia szkoleniowego. Analiza zostanie omówiona z ekspertami ds. inkluzji edukacji, psychologów, pedagogów specjalnych i organizacji pozarządowych wspierających rodziny z dziećmi niepełnosprawnymi.
Dyscyplina:
Status: W trakcie realizacji

pokaż więcej
pokaż mniej

Czy wiesz że ...

©2021 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.webp

polska.webp

ue.webp