Centra kompetencji


Nazwa Centrum Kompetencji: Dobrostan w kontekście edukacyjnym- rozwijanie umiejętności dopasowanych do potrzeb uczniów
Obszary badawcze: Kultura, kreatywność i społeczeństwo integracyjne
Dziedzina: nauk humanistycznych
Osoba do kontaktu: dr hab. Katarzyna Ożańska-Ponikwia
Adres mailowy: kponikwia@ubb.edu.pl
Kompetencje:
  • opracowanie problemu badawczego, określenie zagadnień pochodnych z nim związanych (pytań badawczych),
  • analiza naukowa zdefiniowanego problemu badawczego w świetle zgromadzonych już danych w oparciu o osiągnięcia naukowe na podstawie wybranej literatury,
  • zatwierdzenie założeń badawczych, określenie hipotez, wybór zmiennych i ich wskaźników,
  • dobór metod, narzędzi i technik badawczych w zależności od potrzeb i rodzaju przyjętego problemu badawczego,
  • przeprowadzenie badań pilotażowych
  • wykonanie badań właściwych (ilościowych, jakościowych, mieszanych), także z użyciem okulografu (eye-trackera)
  • opracowanie danych (w tym również statystyczne)
Baza materialna:
Doświadczenie:
  1. Ożańska-Ponikwia, K., Piechurska-Kuciel, E. & Skałacka, K. (2020). Emotional intelligence as a mediator in the relationship between neuroticism and L2 achievement. Applied Linguistics Review, https://doi.org/10.1515/applirev-2020-0008
  2. Ożańska-Ponikwia, K., & Webb, B. (2019). Emotions and Communication in Second/ Additional Language: Getting Students Ready for an International Experience. Konteksty Pedagogiczne, 1(12), 27-51.
  3. Ożańska-Ponikwia, K. (2018). Personality and Emotional Intelligence in Second Language Learning. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
  4. Wieczorek, Anna Ligia, Mitręga, Maciej and Spáčil, Vojtěch (2021) Dynamic academic networking concept and its links with English language skills and research productivity -non-anglophone context. PLoS ONE, vol. 16, Iss. 2, p. 1-28;
  5. Wieczorek A.L. (2020) Language Capabilities as a Leverage for Non-native English Scholars’ Career. In: Bilgin M., Danis H., Demir E. (eds) Eurasian Business Perspectives. Eurasian Studies in Business and Economics, vol 14/2. Springer, Cham.

Projekty:

  1. PIETE (Partnership for Initial Entrepreneurship Teacher Education) – the Erasmus+ Project contributing to a new generation of entrepreneurial teachers in Europe;
  2. YETI (Young Entrepreneurial Teachers Initiative)- the Erasmus+ funded project that aims to promote and institutionalise entrepreneurship education (EE) practices among aspiring teachers in initial teacher education (ITE) programmes;
  3. e_CET (e-Courses for English Teachers- the Erasmus+ Project) 2020-1-SK01-KA226-SCH-094259;
  4. Social Blend (Social skills in blended learning for better student achievement- the Erasmus+ Project)KA220-SCH-AB540773.
  5. IDEREC (Intervention in the development of FL reading comprehension skill) nr. KA220-SCH-7176BF60

pokaż więcej
pokaż mniej

Czy wiesz że ...

©2021 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.webp

polska.webp

ue.webp