Nazwa Centrum Kompetencji:
Dobrostan w kontekście edukacyjnym- rozwijanie umiejętności dopasowanych do potrzeb uczniów
Obszary badawcze:
Kultura, kreatywność i społeczeństwo integracyjne
Dziedzina:
nauk humanistycznych
Osoba do kontaktu:
dr hab. Katarzyna Ożańska-Ponikwia
Adres mailowy:
kponikwia@ubb.edu.pl
Kompetencje:
- opracowanie problemu badawczego, określenie zagadnień pochodnych z nim związanych (pytań badawczych),
- analiza naukowa zdefiniowanego problemu badawczego w świetle zgromadzonych już danych w oparciu o osiągnięcia naukowe na podstawie wybranej literatury,
- zatwierdzenie założeń badawczych, określenie hipotez, wybór zmiennych i ich wskaźników,
- dobór metod, narzędzi i technik badawczych w zależności od potrzeb i rodzaju przyjętego problemu badawczego,
- przeprowadzenie badań pilotażowych
- wykonanie badań właściwych (ilościowych, jakościowych, mieszanych), także z użyciem okulografu (eye-trackera)
- opracowanie danych (w tym również statystyczne)
Baza materialna:
Doświadczenie:
- Ożańska-Ponikwia, K., Piechurska-Kuciel, E. & Skałacka, K. (2020). Emotional intelligence as a mediator in the relationship between neuroticism and L2 achievement. Applied Linguistics Review, https://doi.org/10.1515/applirev-2020-0008
- Ożańska-Ponikwia, K., & Webb, B. (2019). Emotions and Communication in Second/ Additional Language: Getting Students Ready for an International Experience. Konteksty Pedagogiczne, 1(12), 27-51.
- Ożańska-Ponikwia, K. (2018). Personality and Emotional Intelligence in Second Language Learning. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
- Wieczorek, Anna Ligia, Mitręga, Maciej and Spáčil, Vojtěch (2021) Dynamic academic networking concept and its links with English language skills and research productivity -non-anglophone context. PLoS ONE, vol. 16, Iss. 2, p. 1-28;
- Wieczorek A.L. (2020) Language Capabilities as a Leverage for Non-native English Scholars’ Career. In: Bilgin M., Danis H., Demir E. (eds) Eurasian Business Perspectives. Eurasian Studies in Business and Economics, vol 14/2. Springer, Cham.
Projekty:
- PIETE (Partnership for Initial Entrepreneurship Teacher Education) – the Erasmus+ Project contributing to a new generation of entrepreneurial teachers in Europe;
- YETI (Young Entrepreneurial Teachers Initiative)- the Erasmus+ funded project that aims to promote and institutionalise entrepreneurship education (EE) practices among aspiring teachers in initial teacher education (ITE) programmes;
- e_CET (e-Courses for English Teachers- the Erasmus+ Project) 2020-1-SK01-KA226-SCH-094259;
- Social Blend (Social skills in blended learning for better student achievement- the Erasmus+ Project)KA220-SCH-AB540773.
- IDEREC (Intervention in the development of FL reading comprehension skill) nr. KA220-SCH-7176BF60
pokaż więcej
pokaż mniej