STOPIEŃ ZAAWANSOWANIA PROJEKTU - RAPORT

Zadanie 1 Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Transport:

  1. Odbyły się 3 spotkania konsultacyjne z pracodawcami – 31.01.2024, 06.2024, 11.04.2025 r. na kierunku transport.
  2. Zakupiono komputery do laboratorium inżynierii ruchu i monitoringu oraz Laboratorium technik symulacyjnych.
  3. Rozpoczęto procedurę zakupu podręczników i książek.

Zadanie 2 Modyfikacja programu kształcenia na kierunku inżynieria Środowiska i utworzenie nowej specjalności energetyka odnawialna

  1. Odbyło się spotkanie konsultacyjne 21.02.2024 r. na kierunku inżynieria środowiska i budownictwo.
  2. Zakupiono komputery do pracowni komputerowej.
  3. Utworzone zostało specjalistyczne laboratorium energetyki odnawialnej, w tym m.in. wyposażone w symulator światła słonecznego wraz z systemem pomiarowym, oprogramowaniem i komputerem do pomiaru parametrów elektrycznych i charakterystyki prądowo-napięciowej modułów fotowoltaicznych, kolektora słonecznego, pompy ciepła, turbinę wodną, stanowisko do badania turbiny wiatrowej.

Zadanie 3 Modyfikacja programu kształcenia kierunku budownictwo i utworzenie nowej specjalności studiów budownictwo zeroemisyjne

  1. Zakupiono sprzęt komputerowy do nowej pracowni.
  2. Rozpoczęto procedurę zakupu podręczników i książek.

Zadanie 5 Podnoszenie kompetencji zawodowych studentów kierunku inżynieria środowiska i kierunku budownictwo

  1. 10 kwietnia 2025 w godzinach 15.00-16.30 odbył się wykład otwarty pt. Woda dla natury nawierzchnie wodoprzepuszczalne - Beton wodoprzepuszczalny PERVIA pathdla, który przeprowadził mgr inż. Michał Kałużyński, kierownik produktów specjalnych w firmie CEMEX Polska Sp. z o.o. W wykładzie uczestniczyło 15 studentów kierunku Inżynieria Środowiska.

Zadanie 7 Podnoszenie poziomu świadomości

  1. Przeprowadzono pierwszy cykl zajęć wyrównawczych dla studentów I roku kierunku transport, inżynieria środowiska, budownictwo z zakresu matematyki i technologii informacyjnych. W kursach wyrównawczych wzięło udział 70 studentów, w tym 23 kobiety.
  2. Odbyły się dwie edycji Beskidzkiej olimpiady Logistyczo-Transportowej, w każdej edycji było ok. 100 uczestników ze szkół średnich regionu.
  3. Pracownicy realizowali wykłady dla uczniów szkół średnich – odbyło się 5 wykładów.
  4. Odbył się pierwszy cykl warsztatów integracyjnych dla studentów I semestru, prowadzonych przez pracowników Biura Karier UBB, w których wzięło udział 34 studentów, w tym 14 kobiet.

Zadanie 8 Podnoszenie kompetencji kadry dydaktycznej

Kadra dydaktyczna (30 osób, w tym 12 kobiet) wzięła udział w następujących szkoleniach i kursach:

  • Projektowanie uniwersalne
  • Zarządzanie zrównoważona mobilnością
  • Trening zaawansowany – obsługa oprogramowania Arna Academic Lab Licence
  • Audyt energetyczny – termomodernizacja
  • waterFolder Day 2024
  • QGIS w inwentaryzacji przyrodniczej
  • Odnawialne źródła energii – kompleksowe szkolenie na temat rynku OEZ
  • Ślad węglowy organizacji produktu
  • Sztuczna inteligencja w pracy akademickiej, od badań po dydaktykę.

rekrutacja_2025_26_okno_2_jasne.webp

©2021 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.webp

polska.webp

ue.webp