Zadanie 1 Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Transport:
- Odbyły się 3 spotkania konsultacyjne z pracodawcami – 31.01.2024, 06.2024, 11.04.2025 r. na kierunku transport.
- Zakupiono komputery do laboratorium inżynierii ruchu i monitoringu oraz Laboratorium technik symulacyjnych.
- Rozpoczęto procedurę zakupu podręczników i książek.
Zadanie 2 Modyfikacja programu kształcenia na kierunku inżynieria Środowiska i utworzenie nowej specjalności energetyka odnawialna
- Odbyło się spotkanie konsultacyjne 21.02.2024 r. na kierunku inżynieria środowiska i budownictwo.
- Zakupiono komputery do pracowni komputerowej.
- Utworzone zostało specjalistyczne laboratorium energetyki odnawialnej, w tym m.in. wyposażone w symulator światła słonecznego wraz z systemem pomiarowym, oprogramowaniem i komputerem do pomiaru parametrów elektrycznych i charakterystyki prądowo-napięciowej modułów fotowoltaicznych, kolektora słonecznego, pompy ciepła, turbinę wodną, stanowisko do badania turbiny wiatrowej.
Zadanie 3 Modyfikacja programu kształcenia kierunku budownictwo i utworzenie nowej specjalności studiów budownictwo zeroemisyjne
- Zakupiono sprzęt komputerowy do nowej pracowni.
- Rozpoczęto procedurę zakupu podręczników i książek.
Zadanie 5 Podnoszenie kompetencji zawodowych studentów kierunku inżynieria środowiska i kierunku budownictwo
- 10 kwietnia 2025 w godzinach 15.00-16.30 odbył się wykład otwarty pt. Woda dla natury nawierzchnie wodoprzepuszczalne - Beton wodoprzepuszczalny PERVIA pathdla, który przeprowadził mgr inż. Michał Kałużyński, kierownik produktów specjalnych w firmie CEMEX Polska Sp. z o.o. W wykładzie uczestniczyło 15 studentów kierunku Inżynieria Środowiska.
Zadanie 7 Podnoszenie poziomu świadomości
- Przeprowadzono pierwszy cykl zajęć wyrównawczych dla studentów I roku kierunku transport, inżynieria środowiska, budownictwo z zakresu matematyki i technologii informacyjnych. W kursach wyrównawczych wzięło udział 70 studentów, w tym 23 kobiety.
- Odbyły się dwie edycji Beskidzkiej olimpiady Logistyczo-Transportowej, w każdej edycji było ok. 100 uczestników ze szkół średnich regionu.
- Pracownicy realizowali wykłady dla uczniów szkół średnich – odbyło się 5 wykładów.
- Odbył się pierwszy cykl warsztatów integracyjnych dla studentów I semestru, prowadzonych przez pracowników Biura Karier UBB, w których wzięło udział 34 studentów, w tym 14 kobiet.
Zadanie 8 Podnoszenie kompetencji kadry dydaktycznej
Kadra dydaktyczna (30 osób, w tym 12 kobiet) wzięła udział w następujących szkoleniach i kursach:
- Projektowanie uniwersalne
- Zarządzanie zrównoważona mobilnością
- Trening zaawansowany – obsługa oprogramowania Arna Academic Lab Licence
- Audyt energetyczny – termomodernizacja
- waterFolder Day 2024
- QGIS w inwentaryzacji przyrodniczej
- Odnawialne źródła energii – kompleksowe szkolenie na temat rynku OEZ
- Ślad węglowy organizacji produktu
- Sztuczna inteligencja w pracy akademickiej, od badań po dydaktykę.