Tematyka i cel szkoleń

SZKOLENIA ŚWIADOMOŚCIOWE

Tematyka szkoleń:

Szkolenia z zakresu ogólnej dostępności w kontekście dydaktyki koncentrują się na umiejętnościach dostosowywania metod nauczania oraz komunikacji z studentami, uwzględniając różnorodność ich potrzeb, w tym potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Uczestnicy szkoleń dowiedzą się, jak dostosować swoje podejście w pracy z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności (np. osoby niewidome, słabowidzące, z ograniczeniami ruchowymi, słuchowymi czy intelektualnymi), aby zapewnić im równy dostęp do wiedzy i pełne uczestnictwo w procesie nauczania. Szkolenia obejmują m.in. zasady tworzenia dostępnych materiałów dydaktycznych, dostosowywania sposobu prowadzenia zajęć, a także efektywnej komunikacji, uwzględniającej potrzeby różnych grup studentów.

Cel szkoleń:

Celem szkoleń jest przygotowanie pracowników dydaktycznych i administracyjnych do tworzenia inkluzywnego środowiska edukacyjnego, które wspiera wszystkich studentów, niezależnie od ich sprawności. Szkolenia mają na celu zwiększenie kompetencji nauczycieli i wykładowców w zakresie dostosowywania metod nauczania oraz komunikacji, aby umożliwić każdemu studentowi pełne uczestnictwo w zajęciach, niezależnie od jego potrzeb. Zwiększenie dostępności w dydaktyce i kontaktach ze studentami przyczyni się do zapewnienia równego dostępu do edukacji oraz promowania idei edukacji włączającej.

 

SZKOLENIA SPECJALISTYCZNE

Szkolenia z zakresu dostępności cyfrowej

Tematyka szkoleń:

Szkolenia z zakresu dostępności cyfrowej mają na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami i standardami zapewniania dostępności treści online dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. W ramach szkoleń omawiane są m.in. wytyczne WCAG, dostępność stron internetowych, platform e-learningowych, dokumentów cyfrowych oraz multimediów. Uczestnicy dowiedzą się, jak tworzyć materiały, które są użyteczne i dostępne dla wszystkich użytkowników, w tym osób niewidomych, słabowidzących, z ograniczeniami ruchowymi czy z problemami słuchu.

Cel szkoleń:

Celem szkoleń jest podniesienie świadomości pracowników i wykładowców na temat znaczenia dostępności cyfrowej oraz wykształcenie umiejętności tworzenia i udostępniania zasobów cyfrowych zgodnie z obowiązującymi standardami. Szkolenia mają na celu wspieranie działań uczelni w zakresie dostosowywania materiałów edukacyjnych i platform do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, zapewniając równy dostęp do wiedzy i edukacji dla wszystkich.

 

Szkolenia z zakresu dostępności architektonicznej

Tematyka szkoleń:

Szkolenia z zakresu dostępności architektonicznej obejmują zagadnienia związane z projektowaniem i adaptowaniem przestrzeni w sposób umożliwiający swobodny dostęp i komfort użytkowania dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Uczestnicy szkoleń zapoznają się z zasadami dostosowania budynków i infrastruktury do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, osób niewidomych i niedowidzących, a także osób starszych. W ramach szkoleń omawiane są m.in. wymagania dotyczące szerokości drzwi, wind, ramp, oznaczeń brajlowskich oraz przestrzeni manewrowych.

Cel szkoleń:

Celem szkoleń jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do projektowania i modernizowania przestrzeni publicznych i edukacyjnych w sposób zgodny z przepisami dotyczącymi dostępności. Szkolenia mają na celu promowanie idei uniwersalnego projektowania, które sprawia, że przestrzeń staje się dostępna i przyjazna dla wszystkich, niezależnie od ich sprawności fizycznej czy wieku.

 

Szkolenia z zakresu dostępności proceduralnej

Tematyka szkoleń:

Szkolenia z zakresu dostępności proceduralnej koncentrują się na dostosowaniu procesów administracyjnych, rekrutacyjnych, obsługi studentów i pracowników oraz innych procedur w UBB do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Uczestnicy dowiedzą się, jak tworzyć i wdrażać procedury, które zapewniają równe szanse i dostęp do usług oraz zasobów, niezależnie od ograniczeń fizycznych, sensorycznych czy intelektualnych. W ramach szkoleń omawiane są m.in. zasady dostosowania dokumentacji, procedur aplikacyjnych, komunikacji oraz procesów decyzyjnych w sposób przyjazny i dostępny dla wszystkich.

Cel szkoleń:

Celem szkoleń jest wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie dostosowywania procedur organizacyjnych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, zapewniając im równy dostęp do edukacji, pracy i usług. Szkolenia mają na celu promowanie tworzenia transparentnych i inkluzywnych procesów, które uwzględniają różnorodność użytkowników oraz sprzyjają integracji osób z niepełnosprawnościami w życie organizacji.

 Szkolenia z zakresu dostępności materiałów do zdalnego nauczania

Tematyka szkoleń:

Szkolenia z zakresu dostępności materiałów do zdalnego nauczania mają na celu zapoznanie uczestników z najlepszymi praktykami tworzenia i dostosowywania zasobów edukacyjnych w formie cyfrowej, aby były one dostępne dla wszystkich studentów, w tym osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Uczestnicy nauczą się, jak projektować materiały dydaktyczne (dokumenty, prezentacje, nagrania wideo, e-booki, quizy) w sposób uwzględniający potrzeby osób niewidomych, słabowidzących, z ograniczeniami ruchowymi czy z problemami ze słuchem. Szkolenia obejmują m.in. zasady tworzenia dostępnych plików PDF, transkrypcji wideo, podtytułów, alternatywnych tekstów oraz odpowiednich kolorów i kontrastów w prezentacjach i materiałach edukacyjnych.

Cel szkoleń:

Celem szkoleń jest podniesienie świadomości oraz umiejętności pracowników dydaktycznych w zakresie tworzenia dostępnych materiałów edukacyjnych, które umożliwią wszystkim studentom pełne uczestnictwo w procesie nauczania online. Szkolenia mają na celu włączenie zasad dostępności cyfrowej do codziennej praktyki tworzenia zasobów edukacyjnych, co przyczyni się do zapewnienia równego dostępu do wiedzy i edukacji, niezależnie od sprawności fizycznej czy technologicznych ograniczeń studentów.

©2021 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.webp

polska.webp

ue.webp